Banki bardziej mobilne – cz. I

Bankowość mobilnaKilka lat temu bankowość internetowa była uznawana za wielką rewolucją. Teraz jest dla nas normalne, że przy użycia komputera zlecamy przelewy, zakładamy lokaty czy nawet zaciągamy kredyty.

Bankowość telefoniczna rozumiana pierwotnie jako rozmowa z pracownikiem banku nabiera nowego znaczenia. Do historii przechodzą rozwiązania oparte na wiadomościach SMS, gdzie po wysłaniu określonego tekstu otrzymywaliśmy zwrotną informację np. o stanie konta. Teraz banki przygotowują dedykowane serwisy internetowe i aplikacje, przy użyciu których można wykonać szereg operacji.

Rozpoczynamy nasz przegląd rozwiązań mobilnych w polskich bankach. Na początek trzy banki: Citibank, Alior i Raiffeisen. Już wkrótce przedstawimy propozycje kolejnych banków.

Citibank Handlowy

Przygotowane przez Citibank rozwiązanie mobilne, to specjalnie przygotowana strona internetowa. Serwis dostępny jest w czterech wersjach: 176, 240 i 320 pixeli szerokości oraz dodatkowa na telefony iPhone.

Dzięki usłudze „Citi Mobile” można sprawdzić stan kont oraz szczegóły ostatnich 40 transakcji (maksymalnie 12 miesięcy wstecz). Możliwe jest wykonanie przelewu pomiędzy swoimi rachunkami lub do zdefiniowanych wcześniej odbiorców (poprzez aplikacje nie można dodać nowych szablonów przelewów). Dodatkowo można zakładać i edytować lokaty terminowe.

Korzystanie z „Citi Mobile” nie wiąże się z dodatkowymi kosztami (oprócz kosztów transmisji danych) i możliwe jest na większości telefonów z przeglądarką internetową.

Alior Bank

Alior oferuje bankowość mobilną zarówno jako specjalnie dostosowaną stronę internetową oraz w formie aplikacji (tylko na iPhone).

W mobilnej wersji Alior Banku można sprawdzić stan kont, zlecić przelew między swoimi rachunkami oraz na konto zdefiniowanego odbiorcy (nie ma możliwości dodania nowego). Możliwe jest także sprawdzenie historii transakcji (zarówno na koncie jak i na kartach płatniczych) oraz zakładanie i zrywanie lokat terminowych.

System bankowości mobilnej działa na telefonach z przeglądarkami internetowymi. Alior zaleca korzystanie z IE dla Windows Mobile, Opera dla Windows Mobile, Symbian S60 lub Opera Mini 4. Za korzystanie z usługi nie poniesiemy dodatkowych kosztów (oprócz transmisji danych).

Raiffeisen Bank


Raiffeisen oferuje bankowość mobilną w formie aplikacji na wybrane modele telefonów komórkowych oraz jako specjalnie przystosowaną stronę internetową.

Mobilna wersja Raiffeisen Banku oferuje bardzo szeroki zakres funkcjonalności. Użytkownicy mogą sprawdzić stan kont, kart i kredytów. Możliwe są operacje na walutach, lokatach czy doładowania telefonów komórkowych. Jak w innych aplikacjach możliwe jest także zlecenie przelewów na zdefiniowane rachunki. W telefonach iPhone dodatkowo można zlokalizować najbliższy oddział banku na mapie.

Użytkownik nie ponosi żadnych kosztów za korzystanie z usługi (oprócz kosztów transmisji danych). Lista obsługiwanych telefonów dostępna jest na stronie internetowej banku.

Fot. SXC.HU / Flashman


dodaj własny »

0 komentarze czytelników

Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce dotyczącej cookies