Kontomierz nie tylko analizuje transakcje użytkowników, ale także pomaga im w skutecznym nadzorowaniu wszystkich operacji. Jak wiadomo jednym z warunków utrzymywania dyscypliny finansowej jest stała kontrola, a Kontomierz udostępnia narzędzia do automatyzacji tego procesu.

Po zalogowaniu się do Kontomierza w zakładce „Podsumowanie” widoczna jest żółta belka z napisem „Alerty”. To właśnie tam wyświetlane są powiadomienia, a ich treść uzależniona jest od konfiguracji, której dokonuje sam użytkownik. Własną listę powiadomień zdefiniujemy klikając w link „Ustawienia” na tej samej żółtej belce.

Alerty w Kontomierzu - kontrola wydatków

W otwartym okienku pojawi się siedem typów powiadomień, a każde z nich można skonfigurować w ten sposób, by najlepiej odpowiadały naszym potrzebom. Oto jakie pola dostępne są w Kontomierzowych alertach:

Nadchodzący wydatek – na dwa dni przed terminem informuje o zbliżającej się płatności. Użytkownik może zdefiniować minimalną kwotę wydatku, o której będziemy informowani. Jeżeli powiadomienia mają dotyczyć wszystkich planowanych transakcji, wystarczy wpisać kwotę 0zł.

Duży wydatek – alert pojawi się, gdy w historii transakcji znajdzie się transakcja przekraczająca określoną wartość. Oczywiście kwotę, która powinna uruchamiać powiadomienie definiuje sam użytkownik. Dla niektórych duża kwota to 100 zł, a dla innych 1.500 zł i dlatego pozostawiamy tutaj pełną dowolność.

Duży wpływ – alert pojawi się, gdy wpływ na dowolne konto przekroczy ustaloną przez użytkownika wartość. Sytuacja ta nie jest tak groźna jak duże wydatki, ale o miłych rzeczach też lepiej dowiadywać się od razu.

Opłata bankowa – jeżeli bank pobierze prowizję wyższą niż zdefiniowana przez użytkownika kwota, to zostanie wysłany alert.

Niskie saldo – informuje o spadku salda na dowolnym rachunku poniżej określonej przez użytkownika kwoty.

Nietypowe wydatki – bardzo skuteczne narzędzie dla kontrolujących swoje wydatki. Alert uruchamia się, gdy wydatki w dowolnej kategorii przekroczą średnią o wartość ustaloną przez użytkownika. Jeżeli więc w kategorii X średnia transakcja wynosiła 30 zł, a nagle pojawi się kolejna na 150 zł, to zobaczymy alert, gdyż jest to sytuacja nietypowa.

Brak wolnych środków
– alert pojawia się, gdy wolne środki spadną poniżej określonej przez użytkownika kwoty.

We wszystkich powyższych alertach użytkownik sam decyduje, gdzie pojawiają się powiadomienia. Mogą być one wyświetlane na żółtej belce w zakładce „Powiadomienia” i/lub wysyłane mailem.

Duże możliwości konfiguracji i szeroki zakres powiadomień pozwalają skutecznie kontrolować większość operacji na naszych rachunkach. Dzięki automatyzacji nie musimy poświęcać na to swojego czasu, a korzyści możemy osiągać od razu po skonfigurowaniu alertów.


dodaj własny »

0 komentarze czytelników

Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce dotyczącej cookies