Prostszy i wygodniejszy portfel

W kontomierzu, Portfel służy do śledzenia wydatków gotówkowych. Liczne komentarze użytkowników pozwoliły nam znacznie uprościć mechanizm Portfela.

Użytkownik ma pełną władzę nad portfelem

Usunęliśmy kategorie i transakcje "specjalne", których do tej pory użytkownik nie mógł edytować. Możliwe jest także oznaczanie transakcji portfelowych jako "wewnętrznych" i "nieliczących się do wydatków/przychodów". Dodatkowo, uwolniliśmy wypłaty bankomatowe na rachunkach ROR.

Wypłaty bankomatowe nie są już przenoszone do portfela

Historycznie, wypłaty z bankomatu automatycznie zasilały portfel nową gotówką. W portfelu były tworzone dwie specjalne transakcje (zasilenie i nieznany wydatek). Obecnie portfel pozostaje całkowicie w rękach użytkownika. Usunęliśmy zbyt skomplikowaną automatykę.

Jak prowadzić portfel?

Prowadzenie portfela polega na ręcznym księgowaniu wydatków gotówkowych. Jeśli konsekwentnie dodajesz wydatki gotówkowe do portfela, pamiętaj o oznaczaniu wypłat bankomatowych jako transakcji wewnętrznych. W przeciwnym wypadku suma Twoich wydatków będzie zawyżona.

Saldo portfela możesz zwiększać o kwotę wypłaty z bankomatu. Możliwe są dwie opcje: bezpośrednia edycja salda lub dodanie wewnętrznego przychodu gotówkowego.

A jeśli nie chcę ręcznie prowadzić portfela?

Kontomierz wciąż prawidłowo policzy sumę Twoich wydatków. Część z nich będzie miała kategorię "Wypłata z bankomatu". Oczywiście możesz edytować transakcje "Wypłat z bankomatu", np. zmieniać kategorię lub rozbijać wypłatę na kilka transakcji.


dodaj własny »

27 komentarze czytelników

  1. anonim

    Hmm...
    Poprzednio trzeba było wykonać dodatkową operację w postaci usunięcia automatycznego wydatku, który powstawał po wypłacie z bankomatu. Dopiero wtedy gotówka wypłacona z bankomatu trafiała do portfela.
    Teraz znowu trzeba wykonać dodatkową operację, żeby gotówka znalazła się w portfelu po wypłacie z bankomatu - dodać ręcznie przychód gotówkowy.
    Liczę na to, że w kolejnej iteracji w końcu doczekamy się automatycznego zasilenia portfela po wypłacie z bankomatu...

    19 marca 2010 19:41

  2. Jarek

    Podpisuję się pod tym komentarzem. Dla mnie jest naturalne,że wypłacam pieniądze z bankomatu i wkładam do portfela. Ale chyba najlepiej byłoby aby użytkownik miał możliwość wyboru czy chce automatyzacji portfela.

    21 marca 2010 00:22

  3. Dominik

    ja również uważam, że wypłacając pieniądze z bankomatu trafiają one do portfela, a ubywa z niego dopiero kiedy ręcznie dopiszę wydatek

    22 marca 2010 11:51

  4. anonim

    Było zdecydowanie lepiej. Jak zapomnę wpisać wypłatę z bankomatu to po ptakach

    22 marca 2010 12:25

  5. Piotr Włodarek

    Dziękujemy za komentarze. Jako twórcy sami na co dzień używamy kontomierza i porfela. Obecna wykładnia jest taka:

    1. Płacimy kartą gdzie się da - wydatki gotówkowe to anachronizm.

    2. Nie przywiązujemy większej wagi do salda portfela, wystarczy je ustawić co jakiś czas ("Ustaw gotówkę"). Saldo portfela ma często znikomy udział w całości aktywów. Ważne, żeby suma wydatków i przychodów zgadzała się precyzyjnie.

    3. Użytkownik może dokładnie śledzić saldo portfela ręcznie księgując przychód z wypłaty bankomatowej lub poprzez ustawianie gotówki. Automatyka w tym zakresie pociągała za sobą zbytnie komplikacje.

    4. Użytkownik może zdecydować, że nie prowadzi portfela - wtedy posługuje się bezpośrednio wypłatą z bankomatu na rachunku bankowym. Może ją skategoryzować bądź rozbić na kilka transakcji.

    22 marca 2010 17:05

  6. anonim

    No szkoda, szkoda :(
    Pierwszy raz support Kontomierza mnie zawiódł. Do tej pory był bez zarzutu.
    Teraz zespół wie lepiej jak użytkownicy powinni wykorzystywać ich produkt (niczym Steve Jobs mówiący, że nikt już przecież nie słucha radia FM i dlatego go nie będzie w iPhonie...)

    23 marca 2010 14:49

  7. seopoet

    "1. Płacimy kartą gdzie się da - wydatki gotówkowe to anachronizm."

    Nie w Polsce. Powinno być chyba "Gdzie jest możliwość zapłacimy kartą" :). W wielu miejscach nie ma... Przykłady: bazarek, warzywniak pod blokiem, pub...

    ad. 2 -- jak wyżej, czasem znikomy czasem nie. nie rozumiem dlaczego to taki problem, żeby automatycznie doliczać wypłaty do salda portfela? albo przynajmniej pozostawić użytkownikowi możliwość wyboru?

    a skoro ktoś się zdecyduje że nie prowadzi portfela to jak ma to konto usunąć ze swojego raportu?

    23 marca 2010 17:14

  8. bromba

    Bez sensu, przyzwyczailem sie juz do dawnej funkcjonalnosci portfela.
    Automatyczne zasilenie portfela wroc!!!!

    23 marca 2010 17:34

  9. Piotr Włodarek

    anonim: też mi brakuje radia w iPhonie. Zainstalowałem allRadio (śliczne i ma tysiące stacji internetowych do wyboru), ale to nie to samo. FM wróć!

    23 marca 2010 23:03

  10. Piotr Włodarek

    Chcielibyśmy automatycznie doliczać wypłaty bankomatowe do salda Portfela, ALE najpierw musimy opdowiedzieć sobie na następujące pytania:

    1. Typowy użytkownik nie księguje wydatków gotówkowych lub robi to nieregularnie. Saldo portfela będzie rosło "w nieskończoność", a użytkownik nie będzie rozumiał dlaczego (pomocy oczywiście nikt nie czyta ;)).

    2. Który portfel ma być automatycznie zasilony? Docelowo portfeli będzie wiele (Kontomierz zyska rodzinny charakter!)

    3. Użytkownik ustawia ręcznie saldo portfela, a następnie importuje. Saldo Portfela automatycznie rośnie. Użytkownik nie rozumie dlaczego. Mieliśmy to wielokrotnie zgłaszane jako nieintuicyjne - ludzie nie spodziewają się takiego automatu.

    Uczynienie tej funkcji opcjonalną niewiele zmienia - wciąż musimy odpowiedzieć sobie na powyższe pytania.

    Czy korzyści z auto-doliczania przewyższają problemy jakie to wprowadza - pozostaje do rozważenia.

    Oczywiście jesteśmy głodni Waszych dalszych portfelowych przemyśleń. To od Was zależy ostateczny design Portfela!

    23 marca 2010 23:49

  11. anonim

    Ok, widzę, że jest postęp ;)

    Ad.1
    Jeśli typowy użytkownik nie księguje wydatków gotówkowych lub robi to nieregularnie, no to czego on oczekuje? Że mu kontomierz magicznie zrobi porządek ? Taki użytkownik zawsze będzie miał mniejszy lub większy bałagan niezależnie od tego czy saldo będzie rosło automatycznie czy nie, i zawsze będzie musiał ręcznie je ustawiać. Argument obalony.

    Ad.2
    No jeśli taka funkcjonalność się pojawi, to faktycznie sprawa się komplikuje. Ale potencjalnym rozwiązaniem wydaje się być powiązanie tworzonego [dodatkowego] portfela z kontem lub kontami, z których się wypłaca gotówkę dla niego, i tam automatyczne zwiększanie salda. Tu by trzeba znać więcej szczegółów nt. "rodzinnego charakteru" kontomierza.

    Ad.3
    Jeśli mowa o jakimś pierwszym imporcie całej historii, to fakt, portfel urasta do dziwnych rozmiarów. Rozwiązenie jest proste - użytkownik powinien ustawić stan portfela *po* imporcie a nie przed.

    Zastanawia mnie jak wyjmowanie gotówki z bankomatu i wkładanie jej do portefla może nie być intuicyjne? Przecież tak chyba robi większość ludzi, a pewnie tylko jakiś procent od razu wydaje całą wybraną gotówkę w sklepie obok. Co się niby dzieje z tą gotówką jeśli automatycznie nie ląduje w portfelu?

    24 marca 2010 11:06

  12. Drogadosukcesu

    zgadzam się w pełni z Dominikiem - wyjmuję z bankomatu, automatycznie trafia do portfela, ubywa jak wpisuję wydatek. Moim zdaniem tak byłoby najprościej.

    24 marca 2010 13:21

  13. Piotr Włodarek

    Dzięki za odniesienie się do moich pytań. Po Waszym feedbacku mieliśmy dziś w kontomierzu burzę mózgów.

    Jedno jest pewne: obecna wersja Portfela nie jest ostatnią.

    Jakaś forma (opcjonalnego) zasilania portfela wypłatami będzie zaimplementowana.

    Wolelibyście, żeby kontomierz tworzył w Portfelu transakcje specjalne (jak do nie dawna auto-wpłatę i auto-wydatek), czy raczej operował bezpośrednio na saldzie, niezaśmiecając historii?

    24 marca 2010 13:31

  14. anonim

    Ja bym osobiście wolał, tak jak napisałem w pierwszym komentarzu, aby nie było auto-wydatku.
    Automatyczne zasilenie ok (auto-wpłata), może nawet być operacja bezpośrednio na saldzie.

    24 marca 2010 13:50

  15. gal anonim

    operacja na saldzie by sie przydala inaczej wyglada to magicznie, nieksiegowo - pieniadze przychodza "z nieba"

    25 marca 2010 10:14

  16. karol

    też uważam, że wypłata z bankomatu powinna automatycznie zasilać portfel, ale nie musi generować automatycznego "nieznanego wydatku gotówkowego". Ewentualnie można by te opjce zostawić użytkownikom do wyboru.

    26 marca 2010 16:17

  17. anonim

    Logicznie rzecz ujmując pieniądze z bankomatu zawsze choćby na chwilę lądują w portfelu, zazwyczaj nie wydajemy ich wszystkich. Czasem wyciągam pieniądze z bankomatu dzień wcześniej bo akurat trafiłem na darmowy bankomat, którego koło siebie nie mam. Stary portfel od razu myślał za mnie i nie musiałem nic zmieniać poza dodaniem ewentualnych wydatków.Mógł bym co dziennie wypłacać kasę i nie wydawać jej a informacje w kątomierzu byłyby prawdą, teraz już nie.

    26 marca 2010 17:51

  18. cichy_men

    Czyli na dzień dzisiejszy portfel nie zasila się automatycznie? Fakt że kiedyś miałem problem gdyż kontomierz nie wszystkie bankomaty wykrywał jako bankomaty i trzeba było i tak samemu dodać gotówkę do portfela. Ja bym to widział przynajmniej tak że wydatek z konta który tak na prawdę jest wypłatą z bankomatu mógłbym po wybraniu kategorii jako "wypłata z bankomatu" (wcześniej tej kategorii nie było) "zaptaszkować" coś w stylu: "dodaj do portfela".

    1 kwietnia 2010 19:00

  19. lp

    Dajcie nam z powrotem automatyczne zasilenie portfela po wypłacie z bankomatu. Natomiast niekoniecznie już automatyczne wydanie całości wyciągniętej gotówki:) Najlepiej jeśli dalibyście użytkownikowi możliwość wyboru jak chce by kontomierz się zachowywał.

    2 kwietnia 2010 10:42

  20. Dominik

    pewnie większość się ze mną zgodzi, że najlepszym rozwiązaniem było by automatyczne zasilanie portfela przy wypłacie z bankomatu i nie liczenie tego jako wydatku, użytkownik jedyne co by musiał zrobić to zanotować wydatki z portfela i to jest chyba najbardziej intuicyjne rozwiązanie, a jeśli będzie w przyszłości więcej portfeli (dobry pomysł) to dać możliwość wyboru do którego mają pieniądze trafić

    5 kwietnia 2010 20:12

  21. nk

    W pełni popieram automatyczne zasilanie portfela przy wypłacie z bankomatu i nie liczenie tego jako wydatku!!! Byłoby to najbardziej intuicyjne zachowanie systemu!!!

    13 kwietnia 2010 11:20

  22. hamster

    Popieram przedmówców w aspekcie auto-zasilania i braku auto-wydawania. Daje to dodatowa zalete: po uzupelnieniu wszystkich wydatkow gotowkowych widze ze zostalo w portfelu 50zl, ale w realnym portfelu jest pusto - to daje do myslenia! Albo pominalem jakis wydatek, ale gdzies rozplynelo mi sie 50zl!

    13 kwietnia 2010 19:36

  23. hamster

    Mam jeszcze taki pomysł, aby dodać do kategorii obok "wypłata gotówki" również "zasilenie portfela [nazwa portfela]. Wybór "zasilenia portfela" automatycznie przenosiłby wypłacone w bankomacie środki do portfela. Dzięki temu użytkownik mógłby zdecydować czy chce przenieść transakcje od razu do portfela. Nie byłoby wtedy konieczności ręcznego tworzenia wpłaty do portfela, wypłaty z portfela i jeszcze zaznaczania transakcji "wypłata gotówki" jako między własnymi rachunkami.
    Z mojego punktu widzenia to kompromis pomiędzy automatyzacją a manualnością.

    Ciągle jednak twierdzę że skoro wypłacając pieniądze w bankomacie wkładamy je do portfela (przynajmniej duuuża większość z nas) to czemu niby kontomierz miałby się zachowywać inaczej?

    13 kwietnia 2010 20:04

  24. Dominik

    Po wypowiedziach widać całkowitą zgodność co do tego, że nowy portfel jest gorszy, pytanie tylko kiedy nasze sugestie dostrzegą administratorzy serwisu :|

    14 kwietnia 2010 06:21

  25. Adrian Hinc

    W niedalekiej przyszłości użytkownik będzie mógł wybrać
    stopień automatyzacji portfela. Prosimy zatem o jeszcze trochę cierpliwości.

    15 kwietnia 2010 08:54

  26. Piotr Włodarek

    Automatyczny portfel POWRÓCIŁ - dokładnie taki, jak chcieliście go widzieć. Zapraszamy do testów.

    5 maja 2010 12:49

  27. pj

    Witam. Mam zaznaczone w ustawieniach "Poziom automatyzacji portfeli - Częściowa automatyzacja" a pomimo tego nadal wypłaty z bankomatów mam jako transakcje nieistotne i żeby zobaczyć realne przychody to muszę zaznaczyć - pokaż nieistotne.

    Co mam zrobić żebym widział po stronie przychodów w portfelu wypłaty z bankomatów? Czy muszę każdą transakcję oznaczyć ręcznie - "traktuj jako przychód"?

    15 czerwca 2015 11:43

Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce dotyczącej cookies