Na koniec 2015 roku z bankowości mobilnej korzystało w Polsce około 5 milionów klientów. Te osoby logowały się do aplikacji mobilnej banku co najmniej raz w miesiącu.

Według raportu agencji badawczej IBRIS, najczęściej za pośrednictwem appek wykonujemy przelewy, szukamy bankomatów, czy sprawdzamy saldo w banku. Nic specjalnego, nic odkrywczego. I choć banki prześcigają się w sposobach, by przez telefon lub tablet wcisnąć nam jak najwięcej (np. szybkie pożyczki oferowane), to najczęściej korzystamy z najbardziej podstawowych funkcji.

Widzę to zresztą po sobie. Jeżeli odpalam aplikację mBanku (to mój główny bank w tym momencie), to najczęściej chodzi mi o kilka rzeczy:

  • Sprawdzić stan konta: przede wszystkim na początku miesiąca (czy przyszła już pensja?) i na końcu (ile zostało mi na koncie?)
  • Zrobić pilny przelew: jeżeli akurat nie mam dostępu do komputera
  • Sprawdzić aktualną wartość inwestycji
  • Sprawdzić lokaty (kiedy wypada najbliższy termin zapadalności, czy warto założyć jakąś nową lokatę?)

"Sprawdzić, sprawdzić, sprawdzić..." -- częściej loguję się do banku na telefonie z ciekawości niż z konieczności.

I choć sama aplikacja oferuje dużo więcej (kantor wymiany walut, pożyczki, Blik, ubezpieczenia) – to z żadnej z tych dodatkowych opcji nie korzystam. Nie wyobrażam sobie zlecać czegoś bardziej zaawansowanego niż przelew (lub zlecenie założenia lokaty) za pośrednictwem smartfonu.

Ale być może jestem w mniejszości!

Dziś na Kontomierzu znów oddajemy głos Wam. Jesteśmy ciekawi: w jaki sposób korzystacie z aplikacji mobilnych. Czy Wasz bank w ogóle oferuje taką (w 2016 roku to już powinien być standard), jak często się do niej logujecie i jakie operacje wykonujecie za jej pośrednictwem?

Nie da się ukryć, że niektóre banki mocno postawiły na rozwiązania mobilne. Menedżerowie patrzą na wyniki badań konsumenckich i wnioskują, że już za kilka lat większość interakcji z bankiem będzie mieć miejsce za pośrednictwem aplikacji na smartfonach lub tabletach. I stawiają – może nie wszystko, ale całkiem dużo właśnie na tę kartę.

Podczas gdy inne banki wyraźnie zaniedbują ten aspekt. Nie mają aplikacji mobilnych lub istotnie zwlekają z ich aktualizacją i uzupełnianiem o nowe funkcje.

Które podejście jest słuszne? Czy smartfon (lub tablet) to dobry kanał dotarcia do zaawansowanych użytkowników bankowości internetowej? Dajcie nam znać – jesteśmy ciekawi co o tym myślicie! 


dodaj własny »

11 komentarze czytelników

  1. szaman

    Ja bardzo często wykorzystuję blik. Jeszcze w niewielu miejscach można nim płacić, ale już częściej da się wybierać gotówkę. Moim korzystanie z bankomatu jest bezpieczniejsze niż w przypadku karty. Mamy jednorazowy kod dotyczący transakcji. Nie ma też fizycznego kontaktu karty z bankomatem więc nikt nam jej nie zeskanuje.

    17 września 2016 10:09

  2. Tomasz

    Lubię notyfikacje z mobilnej aplikacji o zmianie salda. Normalnie bank woła opłatę za wysyłanie sms. Co do Blik fajne są czeki i przelew na telefon. Wypłata z bankomatu jest bezpieczniejsza bo kod jest jednorazowy, ale mija się z celem ,oplata 2.5 zł nie sprzyja promocji systemu.

    17 września 2016 18:40

  3. Kasia

    Ja za bankowość mobilną uwielbiam mBank (też mam w nim konto), bardzo często płacę blikiem, ale też w podróżach korzystam z mKantoru, co jest naprawdę super usługą i chwała im za to. Po przeczytaniu Twojej notki zauważyłam, że jestem całkowicie uzależniona od załatwiania wszystkiego przez apkę w telefonie... Właściwie w ogóle nie używam już kompa do przelewów, czy innych rzeczy. A w sumie nie jestem milenialsem XD a tu taka niespodzianka. Na telefonie jest zdecydowanie wygodniej i jakoś tak szybciej, bo można wszystko ogarnąć na przykład w autobusie, ja tak chyba robię najczęściej jak jeżdżę do pracy :)

    21 września 2016 12:41

  4. vivekeetrade

    Packers and Movers Pune @ http://www.movingexpert.in/packers-and-movers-in-pune.html
    Packers and Movers Delhi @ http://www.movingexpert.in/packers-and-movers-in-delhi.html

    21 września 2016 13:51

  5. jwilk31

    Korzystam z dwóch mobilnych aplikacji: Banku Millenium i PKO BP. Obydwie godne polecenia:

    Oprócz przelewów i sprawdzania salda korzystam z doładowań telefonu, zbieram karty lojalnościowe w aplikacji zamiast trzymać je w portfelu (Millenium) i korzystam z płatności BLIK (szczególnie opłacalne na stacjach Orlen, gdzie przy płatności >50 zł dają 1000 pkt do karty VITAY.

    22 września 2016 12:46

  6. Michał

    Ja też używam mBanku. W zasadzie najchętniej wszystkie przelewy robiłbym przez aplikację: dużo szybciej wstukam ten sam sześciocyfrowy kod pin niż przepiszę ośmiocyfrowy kod z SMS-a do przeglądarki na komputerze. Blik także używam – bajecznie proste płatności.
    W aplikacji mobilnej mBanku najbardziej zachwyca mnie opcja skanująca QR kod z danymi przelewu. Niektóre rachunki dostaję w wersji papierowej – dzięki opcji skanowania, zapłacenie ich zajmuje mi ok. 20 sekund – dużo szybciej niż płatność faktury elektronicznej przez przez przelewy24 czy payU.
    A i przelewy SMS też są świetne. Przez dłuższy czas z kolegami używaliśmy tego jako typowy sposób rozliczania się za pizzę :-)

    24 września 2016 19:52

  7. Atonio

    Play free online Action games, Racing games, Sports games . http://narwhale-io.com/agar-io.html

    28 września 2016 09:32

  8. Anonim

    Thank you for sharing the information very useful. It is very pleasant to read this article from your website.
    [url=http://gejaladarahtinggi.best-agaric.net]5 faktor penyebab darah tinggi[/url] [url=http://gejaladarahtinggi.agaricpro.net/]gejala darah tinggi[/url] [url=http://gejaladarahtinggi.bestagaric.net/]gejala darah tinggi[/url] [url=http://gejaladarahtinggi.bestagaric.com/]darah tinggi[/url] [url=http://gejaladarahtinggi.best-agaric.com/]gejala darah tinggi[/url]

    19 października 2016 06:45

  9. Anonim

    Thank you for sharing the information very useful. It is very pleasant to read this article from your website.
    5 faktor penyebab darah tinggi PENYEBAB DARAH TINGGI penyebab asam urat dan pencegahannya PENYEBAB ASAM URAT beberapa stroke akut PENYEBAB STROKE 4 penyebab hernia pada anak bayi PENYEBAB HERNIA faktor penyebab penyakit maag pada anak PENYEBAB MAAG 4 gejala darah tinggi GEJALA DARAH TINGGI

    19 października 2016 06:46

  10. Anonim

    Thank you for sharing the information very useful. It is very pleasant to read this article from your website.
    http://gejaladarahtinggi.agaricpro.info/

    19 października 2016 06:48

  11. ZmianaTOiP

    A ja się zastawiam który bank pierwszy wprowadzi w swojej aplikacji opcję złożenia wypowiedzenia umowy. Kiedyś zamknięcie konta przez internet było czymś. W dobie bankowości mobilnej nikt jeszcze nie podjął takiego kroku ;)
    http://www.zmianataryfyiprowizji.pl

    20 października 2016 17:21

Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce dotyczącej cookies