FAQ najczęściej zadawane pytania

Działanie aplikacji

Lista transakcji

Import danych

Bezpieczeństwo

Pytania techniczne

Funkcjonalność

Alior Bank

PKO BP

Działanie aplikacji Na górę ^

Czym Kontomierz różni się od innych aplikacji finansowych?

-» Nie musisz wprowadzać ani ręcznie importować żadnych transakcji. Kontomierz zrobi to za Ciebie.

-» Unikalny mechanizm Kontomatik lub KontoX połączy się z bankami i w pełni automatycznie odczyta historię Twoich rachunków.

-» Trzeba przy tym podkreślić, że nigdy nie poznamy Twojego hasła bankowego. Twój login i hasło nie są zapisywane nigdzie poza twoim komputerem.

-» Jesteś anonimowy. Dane osobowe (nazwiska, adresy, IBAN-y itp.) są usuwane z opisów transakcji przed przesłaniem na nasz serwer.

-» Kontomierz działa na wyższym poziomie niż alternatywne narzędzia: odróżnia faktyczne wydatki od transakcji nieistotnych, np. pomiędzy własnymi rachunkami.

-» Więcej informacji o aplikacji można znaleźć w przewodniku Kontomierza.

Czy aplikacja jest bezpłatna?

W tym momencie wszystkie funkcje w Kontomierzu są bezpłatne. W przyszłości planujemy udostępnienie płatnych kont z dodatkowymi elementami, ale podstawowa funkcjonalność zawsze będzie za darmo.

Jakie banki obsługuje Kontomierz?

Import automatyczny: Alior Bank, BPH, BOŚ Bank, BNP Paribas, BZWBK, Citibank, Deutsche Bank, Getin, Idea Bank, ING Bank, Inteligo, mBank, Millennium, Meritum Bank, Open Finance, Pekao SA, PKO BP, Pocztowy, Raiffeisen Polbank.

Import wyciągów (plików CSV): Alior Bank, BOŚ Bank, BPH, BZWBK, Citibank, Deutsche Bank, Eurobank, Getin Bank, ING Bank, Inteligo, Kredyt Bank, Credit Agricole, mBank, Millennium, Pekao SA, PKO BP, Pocztowy, Raiffeisen Polbank, Toyota, Volkswagen

Dążymy do obsługi wszystkich polskich banków z dostępem do konta przez Internet.

Niestety nie możemy obsłużyć importu automatycznego z banków, w których podczas logowania wymagane jest podanie hasła jednorazowego. Jest to jeden z głównych punktów w naszej polityce bezpieczeństwa. Proszę skontaktować się z bankiem i spróbować ustalić czy możliwy będzie inny opcjonalny sposób logowania nie wymagający podania hasła jednorazowego.

Wspierane banki i zasięg wsparcia

Czy aplikacja obsługuje karty kredytowe?

Tak, kontomierz obsługuje karty kredytowe.

Czy aplikacja obsługuje lokaty?

Aplikacja obsługuje lokaty.

Czy aplikacja obsługuje OFE, rachunki maklerskie i fundusze inwestycyjne?

Obecnie nie, ale można samodzielnie zaksięgować dowolne aktywa i pasywa dla pełnego obrazu swoich finansów. Główną siłą Kontomierza jest automatyczna analiza wydatków, dlatego skupiamy się na obsłudze rachunków bieżących.

Nie widzę niektórych rachunków, choć import zakończył się sukcesem

Prosimy spróbować następnego dnia. Kontomierz może nie znać rachunków, z którymi się nigdy nie „spotkał". Jesteśmy o tym informowani i na bieżąco aktualizujemy listę znanych Kontomierzowi rachunków.

W jaki sposób śledzić wydatki gotówkowe?

Kontomierz umożliwia śledzenie wydatków gotówkowych. W zakładce transakcji wybierz po lewej „Portfel". Możesz teraz dodawać wydatki gotówkowe.

Jak dodawać wydatki gotówkowe SMS-em?

Jak to działa?
  • Wysyłasz SMS-a o treści 2.50 chleb na bezpłatny numer Kontomierza 505-507-700. W Twoim portfelu pojawi się wydatek 2.50 PLN z tytułem „chleb".
  • Koszt SMS-a jest zgodny z taryfą Twojego operatora (jak za zwykły SMS).
  • Treść SMS-a składa się z trzech części:
    kwota (wartość obowiązkowa): 2.50
    tytuł (wartość opcjonalna) : chleb
    skrót kategorii poprzedzony krzyżykiem (wartość opcjonalna) : #spo
  • Każda kategoria posiada skrót składający się z trzech liter. Skróty kategorii można znaleźć tutaj.
  • Aby dodać przychód gotówkowy poprzedź kwotę plusem, np. +200 prezent od babci #opr
  • Jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób dodawania wydatków gotówkowych. Sugerujemy wysyłanie wydatków już przy kasie sklepowej.
Jak to skonfigurować?

Jak założyć drugi, niezależny portfel?

Kontomierz umożliwia prowadzenie wielu portfeli gotówkowych. Funkcja ta pozwala przede wszystkim na prowadzenie budżetu rodzinnego.

Aby dodać nowy portfel należy:

  • 1) Na podstronie Podsumowania kliknąć w link Dodaj portfel i ustawić stan gotówki w portfelu. Portfel może być prowadzony w dowolnej walucie.
  • 2) Po dodaniu portfela można powiązać go z kontem bankowym, klikając na link „Edytuj" po zaznaczeniu konta bankowego. Powiązanie z kontem powoduje, że wypłaty gotówkowe na koncie będą automatycznie zmieniały stan powiązanego portfela.

Dlaczego nie da się edytować „Nieznanego wydatku gotówkowego"?

Dla każdej wypłaty z bankomatu, Kontomierz tworzy w portfelu transakcję „Wydanie gotówki z portfela" z kategorią „Nieznany wydatek gotówkowy". Pozycja jest tworzona, aby zgadzał się bilans wydatków nawet jeśli użytkownik nie wprowadzi ręcznie wydatków gotówkowych.

Często spotykamy się z postulatem, aby ta zaślepkowa transakcja była edytowalna / rozbijalna na mniejsze wydatki.

Proszę jednak zwrócić uwagę, że 50zł wyjęte z bankomatu rzadko przeznaczane jest na jeden lub kilka zakupów sumujących się dokładnie do 50zł.

Ponadto, przy kilku wypłatach z bankomatu, użytkownik nie wiedziałby, którą wypłatę rozbić dla danego wydatku.

Portfel jest niepodzielną całością i nie ma sensu przypisywanie wydatków do konretnych wypłat z bankomatu.

Dlatego też, należy wprowadzić wydatki gotówkowe, a następnie usunąć zaślepkową (nieedytowalną) pozycję „Nieznany wydatek gotówkowy".

Dlaczego nie mogę zarządzać wszystkimi kategoriami?

Obecnie możliwe jest tylko dodawanie własnych podkategorii. Nie da się edytować kategorii głównych ani usuwać kategorii domyślnych.

Jest to związane z automatyczną kategoryzacją transakcji, której „inteligencja" działa najlepiej, gdy kategorie są wspólne pomiędzy użytkownikami.

Natomiast jest jeszcze możliwość tagowania transakcji i tu użytkownik ma całkowitą dowolność. Obecnie tagi przydają się tylko do wyszukiwania, ale dość szybko powinna pojawić się możliwość pełnego obrazowania finansów na podstawie dowolnych kryteriów - w tym tagów.
Automatyczne tagowanie transakcji na podstawie ręcznie zdefiniowanych reguł nie jest obecnie możliwe.

Czy można ustawić budżet na okres inny niż miesiąc kalendarzowy?

Obecnie budżety zawsze obejmują jeden miesiąc kalendarzowy, to znaczy od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca.

Bardziej zaawansowane analizy możliwe są w zakładce Transakcji. Można tam podsumować wydatki lub przychody z dowolnego okresu i kategorii.

Co zrobić z pseudo-wydatkami (jak np. założenie lokaty) i pseudo-przychodami (jak np. likwidacja lokaty)?

W zakładce „Transakcje", kliknij dwukrotnie w nazwę transakcji, aby otworzyć okno edycji. Zaznacz opcję [v] „Nie traktuj tej transakcji jako wydatku/przychodu" i zapisz zmiany. Dzięki temu transakcja nie będzie brana pod uwagę na wykresach, w budżetach i w innych obliczeniach.

Alternatywą jest usunięcie transakcji z Kontomierza (ikonka kosza).

Czy obsługiwane są konta firmowe?

Tak, kontomierz obsługuje konta firmowe w większości zaimplementowanych banków.

Czy obsługiwane są konta w walutach obcych?

Tak. Obsługujemy konta w walutach obcych, dodatkowo podajemy ich aktualną wartość w PLN.

Na jakiej podstawie dokonywana jest rekomendacja rachunków na stronie „Jak zaoszczędzić"?

Polecany rachunek jest uzależniony od parametrów zdefiniowanych przez użytkownika. Czynniki, które są brane pod uwagę to oprocentowanie konta oraz podstawowe opłaty, takie jak opłata za prowadzenie rachunku, opłata za kartę, przelewy online i w oddziale i innego rodzaju opłaty. W celu uzyskania dokładniejszych informacji zapraszamy do skorzystania z naszej porównywarki kont bankowych .

Dlaczego oprocentowanie rachunków na stronie „Jak zaoszczędzić" różni się od podawanego przez bank?

Prosimy o zgłoszenie tego faktu na adres kontakt@kontomierz.pl .

Jak dodać przychód gotówkowy?

Aby wprowadzić przychód gotówkowy trzeba w lewym menu wybrać pozycję „Pieniądze w portfelu" i następnie kliknąć w link „Dodaj przychód gotówkowy".

Jak usunąć rachunek?

Domyślnie importowane są wszystkie rachunki z konta bankowego. Jeśli chcesz usunąć rachunek, kliknij zakładkę transakcje, wybierz rachunek po lewej, a następnie kliknij link „Usuń". Ten rachunek nie będzie więcej importowany do Kontomierza.

Jak zaimportować usunięty rachunek?

Po zalogowaniu kliknij „Twój profil" w prawym górnym rogu ekranu. W ustawieniach profilu możesz nakazać ponowny import skasowanych rachunków.

Jak usunąć bank?

Po zalogowaniu kliknij zakładkę „Import" w menu głównym. Po chwili uruchomi się aplet KontoX. Na zaprezentowanej liście banków wystarczy kliknąć w ikonkę usunięcia banku i potwierdzić wybór. Alternetywnym rozwiązaniem jest usunięcie banku na podstronie „Transakcje". Wystarczy zaznaczyć dowolne konto wybranego banku i kliknąć „Usuń bank".
Uwaga:
Bank zostanie bezpowrotnie usunięty wraz ze wszystkimi rachunkami i transakcjami!

Jak usunąć moje dane z Kontomierza?

Po zalogowaniu kliknij „Twój profil" w prawym górnym rogu ekranu. Następnie kliknij link „Usuń moje dane z Kontomierza" i potwierdź wybór. Konto i dane zostaną bezpowrotnie usunięte.

Lista transakcji Na górę ^

Nie widzę niektórych transakcji, choć import zakończył się sukcesem

W Kontomierzu widzisz listę wydatków i przychodów. Dla przejrzystości Kontomierz filtruje transakcje „sam do siebie".

Przykład 1: jeśli z rachunku w mBanku przelałeś pieniądze na swój rachunek w Inteligo, Kontomierz nie pokaże takiej transakcji, gdyż nie był to ani wydatek, ani przychód.

Przykład 2: nie są widoczne transakcje „wypłata z bankomatu", ponieważ jest to transfer z Twojego rachunku do Twojego Portfela. Dopiero wydanie gotówki z Portfela jest faktycznym wydatkiem, widocznym na liście transakcji.

Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie transakcje, kliknij „nieistotne transakcje". Przycisk jest nad listą transakcji.

Istnieje możliwość wyłączenia importu historii z wybranego rachunku. Opcja dostępna jest w edycji rachunku w ustawieniach zaawansowanych.

Na jakiej podstawie Kontomierz kategoryzuje transakcje?

Kontomierz stara się przypisać kategorię na podstawie tytułu i opisu transakcji. Automatycznie przypisaną kategorię możesz potwierdzić lub zmienić. W ten sposób uczysz aplikację. Następnym razem lepiej poradzi sobie z kategoryzacją Twoich wydatków. Więcej informacji na temat kategoryzacji można znaleźć na naszym blogu

Transakcja między własnymi rachunkami została potraktowana jako przychód lub wydatek

Możesz ręcznie oznaczyć taką transakcję opcją „Nie traktuj tej transakcji jako wydatku/przychodu". Wystarczy dwukrotnie kliknąć na transakcję lub kliknąć w przycisk „Edytuj zaznaczoną transakcję" po wybraniu transakcji i zaznaczyc opcję „Nie traktuj tej transakcji jako wydatku/przychodu".

Dlaczego niektóre transakcje wyświetlane sa na szaro?

Na szaro wyświetlane są transakcje, które nie są traktowane jako wydatki ani przychody, np.:

-» transakcje pomiędzy własnymi rachunkami

-» podatki

-» wypłaty z bankomatu (czyli transakcje pomiędzy Twoim rachunkiem a Twoim Portfelem)

-» transakcje oznaczone przez Ciebie „[v] nie traktuj jako wydatku" - przełącznik dostępny w oknie edycji transakcji.

Dlaczego nie widzę nazwisk w opisach transakcji? Dlaczego opis transakcji różni się od prezentowanego przez bank?

Kontomierz anonimizuje opisy transakcji. Nazwiska i numery są usuwane. Numery rachunków IBAN zastępowane są skrótem kryptograficznym. Dzięki temu możesz korzystać z Kontomierza anonimowo. Nie wiemy, do kogo należą przechowywane przez nas dane finansowe.

Anonimizacja dotyczy tylko importu automatycznego. Ręcznie załączane wyciągi bankowe nie są anonimizowane.

Uwaga:
-» technicznie nie możemy zagwarantować, że każdy opis transakcji zostanie poprawnie zanonimizowany. Prosimy o zgłaszanie ewentualnych wyjątków.
-» istnieje możliwość wyłączenia anonimizacji przez użytkownika. Nazwiska i numery nie bedą wówczas usuwane z opisów. Jednak IBANy nadal będą zamieniane na skróty kryptograficzne.

Po ponownym imporcie nie widzę usuniętej transakcji

Transakcje, które zostały usunięte z Kontomierza (nie dotyczy Portfeli), nie są fizycznie usuwane z bazy danych. Są one ukrywane, aby przy kolejnym imporcie użytkownik nie musiał ponownie usuwać ich z aplikacji.

Import danych Na górę ^

Kiedy zaczniecie obsługiwać bank XYZ?

Staramy się stale zwiększać liczbę obsługiwanych banków i kompletność obsługi każdego z nich.

Aby dodać obsługę nowego banku (lub nowej funkcji - np. lokat - w ramach już obsługiwanego banku), potrzebujemy pełnego dostępu do konta testowego w tym banku. Musi to być pełnoprawne konto bankowe (nie demo). Tylko wtedy jesteśmy w stanie zaimplementować automatyczny import danych.

Dlatego, jeśli zależy Ci na szybszej obsłudze Twojego banku i jesteś otwarty na współpracę, zapraszamy do kontaktu!

Nie uruchamia się KontoX

  • Sprawdź czy masz zainstalowaną najnowszą wersję Javy. Najnowszą Javę można pobrać tutaj
  • Wspieramy wersje Javy Suna/Oracle'a od 1.8.0. Nie wspieramy OpenJDK.
  • Sprawdź czy możesz bez problemu uruchomić inne aplety, np. przykładowy aplet umieszczony na tej stronie.
  • Sprawdź czy oprócz najnowszej Javy masz zainstalowane inne starsze wersje? Być może Twoja przeglądarka z nieznanych przyczyn korzysta ze starej wersji Javy? Podczas uruchamiania apletów możesz również wyświetlić konsolę Javy i sprawdzić faktycznie wykorzystywaną wersję Javy:
    Panel sterowania > Java > Zaawansowane > Pokaż konsolę.
  • W przypadku aktualizacji Javy sugerujemy restart przeglądarki.
  • Jeśli następuje przekierowanie na stronę Javy mimo posiadania aktualnej wersji sprawdź dane swojej przeglądarki internetowej. Dla przeglądarek 32-bitowych wymagana jest 32-bitowa wtyczka, a dla przeglądarek 64-bitowych wtyczka 64-bitowa.
  • Często pomocne jest usunięcie plików tymczasowych z cache'a przeglądarki i/lub Javy.
    Cache Javy zazwyczaj przechowywany jest w katalogu:
    Windows: Katalog_domowy_użytkownika\Dane aplikacji\Sun\Java\Deployment\cache\
    Mac: Usuwanie cache Javy
    Linux: Katalog_domowy_użytkownika\.java\deployment\cache\

Import automatyczny nie powiódł się po killku próbach

Sprawdź czy możesz zalogować się do systemu transakcyjnego przez stronę banku. KontoX jest uruchamiany na komputerze użytkownika, w związku z tym wykorzystywana jest data systemowa pobierana z tego komputera. Sprawdź czy data ta jest poprawna.

Znika okienko KontoXa

Obecnie KontoX może być uruchomiony tylko w jednej zakładce przeglądarki. Przy próbie uruchomienia kolejnych KontoXów w ramach jednej przeglądarki okienko modalne zostanie zamknięte. Jeśli więc masz otworzonych wiele zakładek sprawdź czy w jednej z nich nie jest już uruchomiony KontoX.

Niepoprawny format pliku

Przed pobraniem pliku z systemu transakcyjnego nie otwieraj i nie modyfikuj go w innych programach (np. Excel, Arkusz kalkulacyjny OpenOffice itd.).

Z ilu miesięcy wstecz Kontomierz importuje historię rachunków?

Zasadniczo importowane jest 6 ostatnich miesięcy, ale niektóre banki podlegają dodatkowym ograniczeniom z uwagi na wydajność procedury importu. Informacje specyficzne dla banków znajdziesz na dole FAQ. Domyślny okres importu można zmienić w ustawieniach zaawansowanych KontoXa.

Czy istnieje możliwość importu automatycznego obok importu ręcznego?

Niestety obecnie w ramach jednego banku można importować dane wyłącznie ręcznie lub wyłącznie automatycznie. Takie ograniczenie jest spowodowane problemami związanymi z identyfikacją importowanych transakcji.

Czy stracę dane przełączając pomiędzy importem ręcznym i automatycznym?

Tak. Możliwe są dwa scenariusze: 1) globalna zmiana importu między ręcznym i automatycznym (w dowolną stronę) w profilu użytkownika - wtedy utracone zostaną wszystkie banki, konta, portfel, i transakcje. 2) zmiana tylko dla wybranego banku (w KontoXze) - wtedy resetowane są wyłącznie dane tego banku (lista kont i wszystkie transakcje), zatem traci się własne modyfikacje w historii tego banku. W tym scenariuszu pozostałe banki i portfel zostają zachowane.

Import rachunków z nazwami własnymi

Rachunki z nazwami własnymi (zdefiowanymi przez użytkownika w systemie transakcyjnym banku) obecnie nie są importowane, ponieważ nie możemy ich automatycznie przyporządkować do oficjalnie oferowanego przez bank konta (w tym do tabeli oprocentowania i opłat). W przyszłości użytkownik będzie mógł dokonać takiego przyporządkowania ręcznie.

Czy podczas importu danych możliwa jest równoległa sesja w systemie transakcyjnym banku?

Większość banków nie pozwala na prowadzenie dwóch równoległych sesji. Jest to dodatkowa warstwa zabezpieczenia. Jeśli podczas importu danych z banków jesteśmy zalogowani do jednego z nich i wykonujemy w systemie transakcyjnym jakiekolwiek operacje to w KontoXze może pojawić się komunikat o treści „Tymczasowy błąd - spróbuj później". Dlatego podczas importu danych zalecamy zakończenie wszystkich aktywnych sesji w systemach transakcyjnych banków.

Czy podczas importu ręcznego są automatycznie rozpoznawane przelewy zewnętrzne?

Kontomierz nie potrafi rozpoznać transakcji między własnymi rachunkami jeśli do importu danych z banku został użyty upload plików CSV,

ponieważ w plikach tych zazwyczaj nie ma informacji o IBANie rachunku, do którego należą transakcje.

Dlaczego podczas importu ręcznego nie mogę importować wielu kont o tej samej nazwie?

Podczas importu ręcznego nazwa konta jest również identyfikatorem. Przy imporcie automatycznym konta identyfikowane są za pomocą skrótów kryptograficznych IBANów. Obecnie ten problem można rozwiązać poprzez przypisanie pozostałych kont do kont z innymi nazwami (które są dostępne w liście do wyboru kont). W dalszej perspektywie postaramy się znaleźć lepsze rozwiązanie.

Brakuje transakcji po imporcie ręcznym

Sprawdź czy w uploadowanym pliku znajdują się brakujące transakcje. Być może część transakcji nie jest dołączana do pliku podczas jego generowania.

Bezpieczeństwo Na górę ^

Boję się podać hasła do banku

Pamiętaj, że nigdy nie mamy dostępu do Twojego hasła bankowego. Hasło podajesz w Kontomatiku lub aplecie KontoX. Twoje hasło nie jest zapisywane nigdzie poza twoim komputerem. W przypadku KontoX, applet działa tylko na Twoim komputerze, Twój komputer łączy się z bankami, odczytuje historię rachunków i wysyła te dane (bez hasła bankowego) na serwer Kontomierz.

Istnieje także możliwość ręcznego importu plików (wyciągów) z historią rachunków. W tym scenariuszu nie musisz podawać żadnego hasła.

Boję się powierzyć wam moje dane finansowe

Korzystaj z Kontomierza anonimowo:

-» Domyślnie Kontomierz usuwa dane osobowe z historii transakcji. Oznacza to, że nie wiemy do kogo należą dane finansowe. Przeczytaj o anonimizacji.

-» Przy rejestracji użyj e-maila, który nie pozwala na ustalenie Twojej tożsamości.

Rozumiem, że hasła podaję na własnym komputerze, ale jaką mam pewność, że nie zapisujecie sobie moich haseł?

Certyfikat VeriSign gwarantuje, że aplet KontoX pochodzi od Kontomierza. Możesz zdecydować, że zaufasz Kontomierzowi. Możesz zdecydować, że zaufasz opiniom prasy opisującej nasz serwis.

Pamiętaj także, że istnieje możliwość importu historii rachunków z plików wyeksportowanych z banku (wyciągi CSV) - w tym scenariuszu nie musisz podawać żadnego hasła.

Gdzie przechowywane jest moje hasło bankowe?

Po dodaniu banku w Kontomatiku, identyfikator i hasło zapisywane są na Twoim komputerze w postaci silnie zaszyfrowanej, w "localStorage" twojej przeglądarki.

W aplecie KontoX natomiast, identyfikator i hasło zapisywane są na Twoim komputerze w postaci silnie zaszyfrowanej, w Twoim katalogu domowym, w pliku z rozszerzeniem Kontomierz.save.

Pamiętaj, aby dbać o bezpieczeństwo swojego komputera. Instaluj najnowsze aktualizacje systemu operacyjnego i przeglądarki. Stosuj program antywirusowy i firewall.

Możesz wyłączyć zapamiętywanie haseł na Twoim komputerze, klikając „zaawansowane" w aplecie KontoX. Wtedy identyfikator i hasło trzeba będzie podawać za każdym razem po uruchomieniu apletu.

Możesz skasować zapisane hasła, wchodząc w profil użytkownika, zakładka "Import" i klikając na "Skasuj hasła i loginy."

Czy zapisywanie hasła bankowego na moim komputerze jest bezpieczne?

Przede wszystkim, powinieneś dbać o bezpieczeństwo swojego komputera. Instaluj najnowsze aktualizacje systemu operacyjnego i przeglądarki. Stosuj program antywirusowy i firewall.

Dodatkowo, hasło jest silnie zaszyfrowane algorytmem DES-3. Bez klucza deszyfrującego odczytanie hasła jest praktycznie niewykonalne. Klucz deszyfrujący trzymany jest na serwerze Kontomierza i udostępniany po zalogowaniu tylko na czas działania apletu. Oznacza to, że nawet kradzież dysku twardego nie musi oznaczać ujawnienia hasła bankowego. Nie zapominajmy też, że Twoje pieniądze są dodatkowo chronione hasłami jednorazowymi. Znasz je tylko Ty - Kontomierz nigdy o nie nie pyta.

Przy standardowej konfiguracji, w przeglądarkach IE7, IE8, Firefox 3, klucz odszyfrowujący nie będzie zapisany na dysku w cache przeglądarki.

Jaką mam pewność, że ktoś nie podejrzy mojego hasła lub danych finansowych podczas przesyłania?

Połączenie z bankami, jak i z serwerem Kontomierza jest silnie szyfrowane (SSL 128/256bit w zależności od banku).

Dzięki temu podejrzenie danych podczas przesyłania jest praktycznie niemożliwe.

Nie mogę się zalogować na swoje konto w Kontomierzu

Kontomierz jest zabezpieczony przed wykonywaniem nienaturalnie wielu żądań w jednostce czasu.

Jeśli na komputerze zainstalowane są jakieś wtyczki, które automatycznie pobierają „na zapas" fragmenty strony, to prosimy o ich deinstalację.

Pytania techniczne Na górę ^

Jakie przeglądarki / platformy są wspierane?

Wspierane są następujące przeglądarki: Firefox, Chrome, Internet Explorer 7-9, Opera, Safari.
Kontomierz działa na systemach Windows, Linuks i Mac OS X.

Uwaga: konieczne jest posiadanie najnowszej wersji Javy (Oracle Java 6).

Nie wspieramy OpenJDK. W Linuksie po instalacji Javy może być konieczność ręcznego doinstalowania wtyczki Javy w przeglądarce.

Dlaczego aplikacja wymaga Javy?

Java 6 jest potrzebna, aby automatycznie i bezpiecznie zaimportować historię Twoich rachunków do Kontomierza.

Aplety Javy działają w przeglądarce internetowej na komputerze użytkownika.

Dzięki zastosowaniu apletów Javy nigdy nie musimy znać twojego hasła bankowego!

Błąd „Brak połączenia z bankiem" podczas importu historii rachunków

Sprawdź:

  • Czy Twoje połączenie internetowe działa prawidłowo?
  • Czy możesz zalogować się bezpośrednio do systemu transakcyjnego banku?
  • Czy w Firewallu pozwoliłeś apletowi (Javie) na łączenie się z Internetem?

Dodatkowo, jeśli łączysz się z sieci korporacyjnej (lub innej, gdzie ustawione jest tzw. proxy):

  • Musisz używać przeglądarki Firefox lub Chrome (patrz też odpowiedź na następne pytanie).
  • Upewnij się, że masz zainstalowaną najnowszą Javę.

Błąd JScript compilation error, Expected ; lub długie logowanie zakończone błędem

Błąd może wystąpić, jeśli łączysz się z sieci korporacyjnej (a więc przez proxy), używając przeglądarki Internet Explorer. Jest to błąd w bieżącej wersji wtyczki Javy dla IE: http://forums.sun.com/thread.jspa?threadID=5341854

Obejście: z sieci korporacyjnej łącz się używając przeglądarki Firefox lub Chrome.

Zawiesiła mi się przeglądarka

Możesz mieć nieaktualną wersję wtyczki Javy lub przeglądarki. Ściągnij wszystkie aktualizacje do systemu operacyjnego, do przeglądarki, oraz najnowszą wersję Javy.

Mac OS X i Linuks?

KontoX działa na Macu i Linuksie, jednak w niektórych wersjach tych systemów jego uruchomienie nie jest automatyczne, np. wymagana jest ręczna instalacja Javy. Nie wspieramy Javy OpenJDK.

Mac

Aby aplikacja działała poprawnie, muszą być spełnione następujące warunki:

  • OS X 10.5 +
  • W ustawieniach systemowych (Java Preferences/Ustawienia Java) musi być ustawiona najnowsza dostępna wersja Javy.

W przypadku wystąpienia problemów z uruchomieniem apletu pomocne może być również ustawienie:
Applications > Utilities > Java Preferences > „Run applets In their own process"
oraz wyczyszczenie cache'a Javy: Java Preferences > zakładka Network > delete files (lub odpowiedniki polskie)

Po ostatnim update w OSX 10.8 Apple nieoczekiwanie usuwa Javę 6 z systemu, przez co nie działa plugin Javy w Chrome. Wskazówka pomocna w rozwiązaniu tego problemu znajduje się na stronie: http://support.apple.com/kb/HT5559?viewlocale=en_US&locale=en_US

W przypadku przeglądarek Safari i Firefox na OS X 10.7.3 i wyżej należy ręcznie pobrać i zainstalować oficjalną Javę 7 od Oracle'a: http://www.java.com/en/download/mac_download.jsp?locale=en

Po wydaniu wersji Mac OS X 10.9 Mavericks z domyślną przeglądarką Safari w wersji 7.0 powstały problemy z uruchomieniem KontoXa. Problem dotyczy odczytu danych dostępowych potrzebnych do zalogowania i importu skonfigurowanych banków. W ustawieniach bezpieczeństwa Safari można zmienić tryb w jakim będzie działać uruchomiony aplet. Zalecamy przełączenie trybu tylko dla wybranych stron (w tym dla Kontomierza). Instrukcja krok po kroku:

  1. Przechodzimy do preferencji przeglądarki: Safari -> Preferencje.
  2. Wybieramy zakładkę Ochrona i zaznaczamy opcję: Pozwalaj na wtyczki. Następnie klikamy w 'Ustawienia dla witryn...'.
  3. Dla wtyczki Javy w skonfigurowanych witrynach wybieramy kontomierz.pl i następnie z menu wybieramy opcję: 'Uruchom w trybie niezabezpieczonym'.
  4. Po pojawieniu się komunikatu o treści: 'Czy na pewno chcesz zaufać witrynie kontomierz.pl i uruchomić Java w trybie niezabezpieczonym' klikamy 'Opcje zaufania' i następnie Gotowe.
  5. Ponownie uruchamiamy przeglądarkę.

Linuks

Przed uruchomieniem Kontomierza, zainstaluj najnowszą wersję Javy
Instrukcję instalacji na Ubuntu 12.04 można znaleźć tu: http://www.ubuntu-pomoc.org/ubuntu-12-04-instalacja-oracle-java-runtime-jre-7/

Dla pozostałych dystrybucji sposób instalacji jest bardzo podobny.

Funkcjonalność Na górę ^

Czy istnieje wersja Kontomierza instalowana lokalnie na komputerze użytkownika (desktop)?

Kontomierz jest aplikacją webową i nie posiada wersji instalowanej na komputerze użytkownika. W przyszłości również nie planujemy takiej wersji.

Prosimy natomiast zapoznać się z działem bezpieczeństwo. W szczególności, sam import zawsze działa lokalnie na komputerze użytkownika, a dane finansowe przesyłane na serwer są anonimowe. W ten sposób Kontomierz łączy najlepsze cechy aplikacji desktop (bezpieczeństwo) i webowej (wygoda).

Alior Bank Na górę ^

Dlaczego nie widzę transakcji założenia i realizacji lokaty nocnej?

Dla ujednolicenia z innymi bankami, Kontomierz zamienia taką parę na jedną transakcję „Kapitalizacja odsetek".

PKO BP Na górę ^

Dlaczego import danych trwa bardzo długo lub przerywa się po pewnym czasie?

System transakcyjny PKO BP wydaje się być przeciążony w godzinach szczytu, można to sprawdzić logując się ręcznie do banku. Import powinien natomiast przebiegać szybko i bezproblemo w godzinach porannych i późno-wieczornych.

Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce dotyczącej cookies