Przeniesienie numeru to procedura prosta, która może ograniczyć się do jednej wizyty u nowego operatora. Tam należy złożyć odpowiedni wniosek oraz ewentualnie pełnomocnictwo. Nie wiążą się z tym żadne opłaty, bo zgodnie z prawem cała procedura jest bezpłatna.
Telefon komórkowy
Wniosek o przeniesienie numeru składa się na formularzu, który jest dostępny w punkcie obsługi klienta lub na stronie internetowej operatora. Dołączamy do niego także oświadczenie, którego wzór zawarty jest w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 17 czerwca 2009 roku (druki dostępne także u operatora). Opcjonalnie możliwe jest podpisanie pełnomocnictwa dla nowego operatora, który w naszym imieniu rozwiąże umowę z poprzednim dostawcą.
Czas rozpatrzenia wniosku złożonego osobiście (w punkcie obsługi klienta) jest ściśle określony i nie może przekroczyć 6 godzin roboczych. Jeżeli wniosek zostanie złożony w innej formie, to czas ten wydłuża się do trzech dni roboczych.
Umowa z nowym dostawcą usług może zostać podpisana dopiero wtedy, gdy zostanie potwierdzona techniczna możliwość przeniesienia numeru (w praktyce to tylko formalność). Nowy operator rozpoczyna świadczenie usług z dniem rozwiązania poprzednio obowiązującej umowy. Na wyraźne żądanie abonenta (które można zawrzeć w oświadczeniu), przeniesienie numeru może nastąpić w ciągu jednego dnia roboczego.
Telefon stacjonarny
Podobnie jak w przypadku telefonii komórkowej także i w tym przypadku możliwe jest podpisanie pełnomocnictwa dla nowego operatora, który w naszym imieniu zakończy współpracę z dotychczasowym dostawcą. Oprócz tego składamy wniosek oraz oświadczenie (niezbędne druki otrzymamy od operatora lub znajdziemy w internecie).
Następnie otrzymamy informację czy technicznie możliwe jest dokonanie przeniesienia numeru. Podpisanie umowy nastąpi dopiero, gdy będzie wiadomo, że nowy operator może świadczyć usługę przy jednoczesnym przeniesieniu numeru.
Wniosek rozpatrywany jest w ciągu jednego dnia roboczego (jeżeli jest złożony w biurze obsługi klienta) lub w 14 dni roboczych (dla wniosku składanego przez internet czy telefon). Nowy operator rozpoczyna świadczenie usług z dniem rozwiązania poprzednio obowiązującej umowy. Na wyraźne żądanie abonenta (które można zawrzeć w oświadczeniu), przeniesienie numeru może nastąpić w ciągu 7 dni roboczych i wtedy także zaczyna obowiązywać porozumienie z nowym dostawcą usług telekomunikacyjnych.
W dniu przeniesienia numeru nowy dostawca informuje klienta o rozpoczęciu świadczenia usług oraz wysyła pisemne potwierdzenie przeniesienia numeru.
Pomoc
Ewentualne problemy można zgłaszać do Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej. Nr telefonu: 801 900 853 lub 22 534 91 74.
Fot. SXC.HU / mzacha
3 komentarze czytelników
Maruda
Mozna gdzies porownac oferte aktualna sieci komorkowych na podstawie zadanych parametrow?
30 lipca 2010 15:27
Tomasz Własiuk
Niestety nie znam takiego narzędzia, gdzie dane są aktualne i które mógłbym z czystym sumieniem polecić.
Tego typu kalkulator chciał stworzyć Urząd Komunikacji Elektronicznej, ale z braku funduszy się wycofał...
2 sierpnia 2010 15:29
Piotr Włodarek
Maruda: zdecydowanie najtańszy jest Play, praktycznie w każdym scenariuszu. To dlatego, że prawo de facto zmusza innych operatorów do dotowania go.
Jednocześnie, Play oferuje najniższą jakość połączeń (fatalny zasięg, zawodność połączeń i SMS-ów). Mimo to korzystam i jestem względnie zadowolony, zwłaszcza z niemal-darmowego Internetu.
6 sierpnia 2010 13:56